Sabtu, 25 September 2010

Coret-Coret




Ketua Dakwah Dan Pembangunan Insan

Alhamdulillah.  Selepas Mesyuarat Agung Tahunan DPM Mansurah ke 18 selesai. Ana sekali lagi diberikan pentaklifan untuk memegang sesi kepimpinan baru DPM Mansurah sesi 2010/2011.

Sesi ini ana diberikan taklifan sebagai Ketua Unit Dakwah  Dan Pembangunan Insan. Alhamdulillah 2  orang rakan sebaya juga diberikan jawatan yang sama di PMRAM Cawangan. Iaitu Ustaz Ilyas Yusof (Ketua Unit Dakwah Dan Pembangunan Insan  DPM Tanta -asal Negeri Johor- ) dan Ustaz Ahmad Daniel B Hassan (Ketua Unit Dakwah Dan Tarbiyyah BKPJM ).

Lebih menarik lagi apa bila Ketua Lajnah Dakwah dan Pembangunan Insan PMRAM iaitu Ustaz Adlan B Mokhtaruddin juga merupakan BP angkat bagi negeri Johor dan Mansurah.


Selamat Datang Pewaris Generasi Para Ulama

25/9/2010 adalah tarikh yang begitu bersejarah bagi Badan Kebajikan Pelajar Johor Di Mesir dengan menerima ketibaan mahasiswa/wi baru. Seramai 55 orang pelajar dari negeri Johor telah memilih untuk ke Al Azhar.

Yang paling mengharukan diri ana apabila sahabat perjuangan ana di Maahad Johor , Ustaz Siddiq memilih menyambung pengajiannya di Mesir. Ustaz Siddiq adalah graduan Kolej Pengajian Islam Johor (MARSAH) dalam bidang Diploma Syariah. Beliau merupakan ketua pelajar di Marsah. Kini menyambung pelajaran dalam bidang Sarjana Muda Syariah di Al Azhar.

dari kiri : Dr Yazid , Ustaz Faiz, Ustaz siddiq , Ana , dan Ustaz Amin

Selamat Datang kepada semua mahasiswa/wi baru ke Ardhul Kinanah.

Pelajar Madrasah Arabiah Kluang ke Mesir

Tahniah kepada Adib , Zulkarnain dan Ridhwan kerana memilih Al Azhar sebagai tempat proses pentarbiyyahan antum. Kami doakan agar antum semua thabat dan istiqomah. Amin.

dari kiri : Ridhwan , Zulkarnain dan Adib

senior.....


Muhammad Aliffudin B Ramlee
26/9/2010
10 pg

Tidak ada komentar:

Posting Komentar