Kamis, 12 Agustus 2010

MARHABAN YA RAMADHAN


dari kiri: naim, izharuddin, bahry dan asyraf (ahli bait ku)

dihadapan: Ust Basyir ...baru pulang ke Malaysia

Sedar-sedar kini kita di awal Ramadhan . Yang mana sesi 10 hari yang pertama ini adalah RAHMAT. Kali ini merupakan tahun kedua berpuasa di Mesir. Kalau tahun lepas ana berpuasa bersama kawan - kawan serumah (ahli bait) kini menyambut Ramadhan dan berpuasa dalam keadaan seorang diri. Izharuddin dan Naim ke Yaman , manakala Bahry , Asyaraf dan Ust Basir pulang ke Malaysia.

 kad jemputan dari Darul Ifta

10 ogos 2010 ana berada di Rumah Rabaah . Rasa sedih sebab tidak dapat pergi menyertai pengistiharan puasa oleh Mufti Agung Kerajaan Mesir Syeikhuna Dr Ali Jum'aah walaupun kad jemputan ke pengistiharan puasa ke Azhar Conference Center ana dapat dari PMRAM (ini menunjukkan PMRAM adalah persatuan sah di bumi Mesir), tapi kerana kesuntukan waktu hanya dapat menonton di tv sahaja.

 Mufti Agung Kerajaan Mesir

11 Ogos 2010 bersahur bersama Ust Zahimie. Terima kasih kepada Ust Zahimie kerana menemankan ana bersahur. Manakala berbuka keseorangan dengan juadah yang paling simple , Nasi goreng dan nuget ayam.

 menu berbuka hari pertama....alhamdulilah

Walaubagaimanpun  Selamat Menyambut Ramadhan dan Selamat mengejar segala ganjaran yang di tawarkan.



p/s: digalakkan bulan ramadahan ini kita talaqqi di Rumah Terengganu - Kitab Tafsir Jailani oleh Syeikh Rohimuddin manakala di Rumah Kedah - Syeikh Nuruddin.

Muhammad Aliffudin B Ramlee
9.00 malam
11/8/2010

Tidak ada komentar:

Posting Komentar