Rabu, 14 Oktober 2009

PROGRAM MAJLIS PEMBACAAN HADIS KUTUB SITTAH CUBA DI GAGALKAN


Assalamualikum. w.b.t.

Insya Allah, jika tiada aral melintang, pada 17 hingga 21 Oktober kita akan menghadiri program Majlis Pembacaan Kutub Sittah di Al Azhar Conference Center . Tetapi belum bermulanya program tersebut sudah ada "pihak" yang tidak menyenangi berlangsungnya program tersebut. Kenapa "pihak" terbabit begitu takut kepada program sedemikian ?? Adakah "pihak" tersebut takut dengan goncangan ilmu Ulama-ulama Al Azhar??

Saya begitu terkilan dengan "pihak" yang cuba menggagalkan program kutub sittah tersebut. Program tersebut bukannya program biasa, ini adalah program pembacaan hadis-hadis Rasulullah s.a.w. Adakah "pihak" tersebut begitu takut dengan program yang di anjur oleh PMRAM sehingga terpaksa "melalak" kepada pengurusan ACC untuk dibatalkan program tersebut??. Tambahan pula , "pihak" yang menentang kali ini bukan calang-calang orang. Salah seorang yang memiliki kuasa besar dalam organisasi. Apa yang menyedihkan walaupun belajar sampai ke peringkat yang tinggi sekalipun tetapi tidak dapt membezakan mana program yang baik. Adakah program Majlis Pembacaan Hadis Kutub Sittah sama dengan program tari menari di ARMA???

Program kutub sittah ini merupakan program julung-julung kalinya berlangsung, kita selaku ahli PMRAM perlu mendoakan kepada "pihak" tersebut agar diberi hidayah oleh Allah dan dipermudahkan segala urusan pada hari tersebut. AminMuhammad Aliffudin B. Ramlee
14/10/2009
4.57petang

Tidak ada komentar:

Posting Komentar