Selasa, 09 Februari 2010

TERIMA KASIH KEPADA USTAZKU....

dari kiri: Ustaz Raid dan Ustaz Tolal

Ustaz Tolal segak berpakaian melayu hadiah dari anak-anak muridnya

Ustaz Raid bersama anak perempuanya yang comel bernama Tala

keluarga Ustaz Raid

sebahagian pensyarah Marsah

Ustaz Raid menerang sesuatu pada ku

kelas ku yang "happy go lucky"

Bila melihat foto-foto diatas begitu rindu untuk kembali di waktu dahulu. Memang benar kata hikmah yang berbunyi " semalam adalah sejarah, hari ini adalah realiti dan esok adalah misteri". Memang seronok belajar di Marsah (Kolej Pengajian Islam Johor). Walaupun sekadar 6 bulan bagi mengikuti Kursus Bahasa Arab bagi persediaan ke Mesir namun kenangan bersama Ustaz Raid dan Ustaz Tolal memang menggamitkan.

Disitu aku mengenali bangsa arab. Walaubagaimanpun kedua-dua ustaz aku berasal dari arab Jordan . Tetapi bagi Ustaz Tolal , ibunya berasal dari arab Palestin. Kini aku berada di bumi arab. Agak sukar untuk berbicara dalam fushah. Mungkin memerlukan inisiatif dan daya usaha yang tinggi untuk menggapainya. Walaubagaimanapun aku mengucapkan terima kasih kepada kedua guruku ini kerana sudi membimbing aku dan rakan-rakan dalam memantapkan bahasa arab .

Jazakallah.

p/s: dah lama x ym dengan abah dan ibu....klu ada masa open la ym...boleh sembang2 hehehehe

Muhammad Aliffudin B Ramlee
11.21 malam
9/2/2010

Tidak ada komentar:

Posting Komentar