Kamis, 07 Oktober 2010

Ustaz Zulkifli Ismail

Al Fadhil Ustaz Zulkifli Ismail

sebahagian ahli panel dalam program forum ijtima' tarbawi yang 
dimoderatorkan oleh Saudara Khairul Faizi

Rasa gembira apabila melihat sebahagian rakan-rakan yang berada di Malaysia ke Ijtima Tarbawi Pemuda PAS baru-baru ini. Melihat sebahagian gambar-gambar rakan -rakan didalam facebook dan blog peribadi menaikkan semangat kami disini. Walaubagaimanpun tahniah kepada Dewan Pemuda PAS Pusat yang diketuai oleh Ustaz Nasaruddin Tantawi  mengembalikan semangat tarbiyyah dikalangan pemuda.

Tetapi ada satu perkara yang menarik yang hendak dikongsikan bersama dengan pembaca Soutul Nahdhoh sekalian. 

Jika kita lihat gambar diatas , beliau adalah AL Fadhil Ustaz Zulkifli B Ismail . Mudir Pondok Baitul Quro' . Antara lepasan Al Azhar . Kini menjawat jawatan Ketua Dewan Ulama Pas Melaka. Beliau pernah menjadi anggota MANHAL PMRAM dan pernah menulis satu buku ilmiah yang cukup berharga bagi ana iaitu "Skularisme" dibawah MANHAL PMRAM.

Walaupun ana hanya sempat berguru beberapa minggu dengan beliau tetapi memberi kesan yang mendalam dalam diri ini untuk bergerak dalam bidang haraki.  Bagi ana beliau antara contoh ulama haraki dari lepasan Al Azhar . Dengan kehidupan yang berserdahana dan tawadduk membuat ana begitu mengingati jelas gaya dan tingkah laku beliau dalam berucap .

Kepada sahabat - sahabat yang masih berada di Malaysia , sebelum ke Mesir , ambil masa sedikit untuk bertemu dengan beliau dan meminta sedikit nasihat dan doa .

Tidak ada komentar:

Posting Komentar